Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tecla Flapper - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tecla Flapper - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Tecla

Blijf op de hoogte en volg Tecla

29 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Na een maand rondreizen is het wel weer tijd om eens wat te laten horen. In het begin vond ik het toch wel erg spannend om in me eentje zover alleen te gaan rondreizen, maar er zijn hier zoveel backpackers dat ik me geen moment alleen heb gevoeld. Echt een top ervaring! Er zijn hier veel Europeanen aan het reizen en dan voornamelijk Engelsen, Ieren en Duitsers. Veel Nederlanders kom ik niet tegen, maar ze zijn hier zeker wel. Naast de Europeanen komen ze eigenlijk van de hele wereld. Leuke en interessante gesprekken met ze gehad en natuurlijk een feestje op zijn tijd!

Even in het kort welke steden en eilanden ik heb bezocht. Ik ben begonnen in Bangkok, daarna naar de eilanden Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui. Vervolgens de stad Krabi, het eiland Koh Phi Phi, de stad Phuket en de stad Chiang Mai. Nu ben ik weer in Bangkok om vannacht naar Kuala Lumpur te vliegen.

Ik zal jullie de hoogte punten van mijn reis per stad/eiland vertellen. Het zal lastig zijn om zo'n fantastische reis samen te vatten in een blog, maar ik ga mijn best doen.

Bangkok
Hier na een lange vlucht aangekomen en gelijk zoveel eerste indrukken! Het drukke verkeer, de mensen, de gebouwen, de natuur, het links rijden, de geur en ga zo maar door. Nu valt het me al niet eens meer op, zo gek eigenlijk. In Bangkok ben ik lekker gaan sight seeing. Heb zoveel mogelijk bezienswaardigheden van de stad bezocht. Ben over de rivieren gaan varen. Kijkje genomen in de shopping mall (de grootste waar ik ooit ben geweest). De sky bar bezocht waar de hangover movie is opgenomen. De markten bezocht. Naar China Town geweest, een gedeelde van de stad waar alle Chinezen wonen. De beruchte Koh san Road bezocht, hier zijn alleen maar backpackers te vinden.
Natuurlijk heb ik alle mogelijke vervoersmiddelen uitgeprobeerd om deze plekken te bezoeken. Zoals de taxi, tuktuk, de bus en de watertaxi. Allemaal een ervaring opzich.
Daarnaast ga ik elke avond uiteten, wat misschien 2 á 3 euro kost. Ze hebben heerlijke smoothies hier en het Thaise eten is ook echt verrukkelijk! Zelfs met stokjes eten is geen probleem meer.

Koh Tao
Na een lange nachtbus reis op me eerste eiland aangekomen. De witte stranden, de blauwe zee, de rosten en het groen op de foto's is allemaal echt. Heerlijk genoten van deze feiten. Deze keer niet in een hostel overnacht, maar in een kleine schattige bungalow (helaas wel vol met muskieten). De eerste avond heb ik een pub crawl gedaan, zoveel toeristen! Maar wel erg gezellig. Tijdens de pub crawl een ladyboy show gezien (alleen dansen). Bij deze ladyboy's kon je het duidelijk zien dat ze zijn omgebouwd, maar in Bangkok zag je het echt alleen aan de voeten en niet meer aan het gezicht! Op Koh Tao kun je erg goed snorkelen en duiken. Heb me dus druk bezig gehouden met snorkelen, wil graag mijn duikbrevet op Bali halen.

Koh Phangan
Het bekende eiland van de Full Moon party! Wat een super leuk feest. Iedereen heeft neon gekleurde kleding aan, gefluorideerde schmink op het gezicht en andere random items bij zich. Het is een heel groot feest op het strand met allemaal verschillende tenten/muziek. Iedereen drinkt uit buckets, er is geen beker te bekennen daar.
Naast dit feest was er nog zoveel meer te beleven op Koh Phangan, vergeleken Koh Tao was dit een erg groot eiland. Dus scooters gehuurd en over het eiland geraced. Ja echt geraced, ze gingen wel 90 km/u. De watervallen bezocht, de stranden bezocht, view points bekeken, perfecte locaties voor de zonsondergang opgezocht, gaan cliff jumpen en een wipe-out baan bezocht. Zeer leuk eiland.

Koh Samui
Hier ging ik met hoge verwachtingen naar toe, kan het nog beter als Koh Tao en Koh Samui? Nou nee, dat viel tegen. Erg leuk eiland, maar hier gaan veel famlies en stelletjes naar toe op vakantie. Niet echt mijn bestemming. Toch heb ik me erg goed vermaakt met snorkelen, kajakken, berg beklimmen, relaxen, varen, vuurwerkshows bezoeken en cocktails drinken.

Krabi
Hier ben ik maar erg kort geweest. Toch lekker een bezoekje gebracht aan de kleine eilanden die vlakbij Krabi liggen. Weer gezwommen, gesnorkeld en gerelaxed. Wat deze dag bijzonder maakte was de plankton. Dit is een bacterie die in de zee leeft en in het donker licht geeft als er beweging is. Zeer bijzonder om te zien.

Koh Phi Phi
Het eiland zonder motorverkeer. Erg leuk, deze keer geen taxi die me naar me hostel bracht, maar een jongen op een kinderfiets die me kwam ophalen. Hij wou perse me tas tillen en dan zouden we lopend naar het hostel gaan. Alleen is het regenseizoen begonnen en was er een lekkere tropische bui. Hij wou perse dat ik bij hem achterop ging, moet echt een komisch gezicht zijn geweest 2 volwassenen op een kinderfiets door de regen. Verder was Koh Phi Phi vooral feesten, chillen, tripje gedaan en een view point bezocht.

Phuket
Weer een hele andere stad met minder toeristen. Alle backpackers die ik had ontmoet waren erg negatief over deze stad, maar ik heb er echt genoten. Je had hier echt prachtige uitzichten, mooie tempels, boerderijen die je kunt bezoeken. Was echt onder de indruk over de cashew nut factory! Zoveel werk voor een cashew noot, ga voor de grap het proces maar een keer opzoeken. Verder heb ik een kus gehad van een baby olifant, zo schattig! En de stad heeft gewoon een hele relaxte sfeer waar ik wel van houd.

Chiang Mai
Ja mijn laatste locatie, finally. Hier was ik vanuit phuket naartoe gevlogen. Anders was het echt een te lange reis geweest. Pff, in me hostel aangekomen blijkt het dat ik de enige ben die daar verblijft. Snel besloten dat ik maar één nacht blijf en dan verhuis. Blij dat ik deze keus heb gemaakt, want werd niet vrolijk van al het ongedierte daar. Vervolgens erg leuk hostel gevonden en ongedierte vrij. Hier heb ik een kookcursus gevolgd, dus kan nu Thai eten maken! Ook heb ik een bezoekje gebracht aan de zip line midden in de jungle, een abseiling van 40m gedaan! Ja deze was wel even spannend.
Vervolgens mijn trip naar de jungle geboekt, wat tevens tegelijk met me verjaardag was. Wat een geweldige trip! Op een gekneusde vinger en wat blauwe plekken was de trip echt perfect. We waren met een groep van 9 backpackers en zijn gaan hiken door de jungle, een rit op de olifanten gemaakt en ze vervolgens in de rivier te wassen. Deze olifanten werden erg goed behandelt, anders was ik er niet op gaan rijden. Toen lekker avond gegeten en overnacht op het olifantenkamp in de jungle. Net voor het slapen gaan hadden ze nog een slang gevangen, maar gelukkig was ik hier niet bij. De nacht zelf was ook een avontuur, een meisje begint opeens keihard te schreeuwen: HELP ME!! Iedereen klaarwaker en vragen wat er aan de hand is. Blijkt dat ze een enge droom had en in haar slaap praat! Haahah, was wel even schrikken. Volgende dag lekker ontbeten, verder gaan hiken, wild water gaan raften en een waterval bezocht. Van de rotsen van de waterval kun je afglijden wat het erg leuk maakte. Weer terug naar de stad om vervolgens de nachtbus naar Bangkok te nemen.

Nu een lekker chill dagje, met het thuisfront geskyped en jullie op de hoogte houden.

Vannacht vertrek ik naar Kuala Lumpur om daar 2 dagen de stad te gaan verkennen en dan ga ik door naar me eindbestemming Bali! Heb ook erg veel zin om hier naar toe te gaan en om met me stage te beginnen.

Hoop dat me verhaal niet te lang was en dat jullie een beetje konden mee genieten van mijn avonturen hier.

Oja ik ben gek op de local food markets hier! Hmmmm.
xxxxxx

  • 29 Augustus 2014 - 14:40

    Chantal:

    Waaaaauw Tecla! Wat een gave verhalen. Klinkt allemaal echt fantastisch. Geniet ervan en ik zie je pas in 2015 weer.. Die foto's zijn echt verschrikkelijk jaloersmakend. Ik heb ze bekeken, maar dat was met moeite hahaha. Trut ;)

    Dikke kus vanuit Groon.

  • 30 Augustus 2014 - 09:26

    Djanet:

    He Tecla,
    Wat een verhalen, zo stoer dat je dat gewoon doet alleen, dit zijn dingen die je de rest van je leven meeneemt.
    Gisteravond ben ik nog bij Jikke d'r verjaardag geweest en zaten we te bedenken dat jij toen (bijna) in het vliegtuig zou zitten.
    Geniet van de daagjes in Kuala Lumpur!! (En de rest natuurlijk)

    Hele lieve groetjes, Djanet

  • 30 Augustus 2014 - 09:27

    Djanet:

    Ohja, en ben benieuwd naar jou Thaise kookkunsten! ;P

  • 01 September 2014 - 15:27

    Jikke:

    Wauw tecla! Wat een mooi verhaal....
    Wel jaloers hoor. Zit ik hier te werken ;-).
    Geniet van je avontuur en ben heel benieuwd hoe je stage zal zijn!!

    xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tecla

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 11970

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 31 December 2015

Annecy

01 Augustus 2014 - 02 Februari 2015

Azië

13 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: