Bezoek! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Tecla Flapper - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Tecla Flapper - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Tecla

Blijf op de hoogte en volg Tecla

30 Oktober 2014 | Indonesië, Ubud

Heee lieve allemaal,

Geloof mij, het is heerlijk genieten hier op Bali! Het is een luxe leventje wat ik hier heb. Zelf besefte ik dit helemaal niet, maar Jikke en Eva opende mijn ogen even. Mijn ontbijt wordt s’ochtends altijd klaar gemaakt, kamer wordt schoon gemaakt, lunch krijg ik op stage, elke avond uit eten en het meeste luxe is dat ik gewoon eigen personeel heb. Bijv vorige week hadden we een kampvuur, zij maken het vuur, regelen Arak (lokale drankje hier) en ruimen na de tijd alles weer op. Heel gek dat ik hier al zo aangewend ben. Natuurlijk betaal ik er wel voor, maar ik ben hier miljonair dus geen probleem. Nee grapje, 1 Euro is 15000 Rupiah dus iedereen is miljonair.

Eventjes kort over mijn stage, daarvoor ben ik hier ten slotte. Het festival waar ik de vorige keer over schreef was een groot succes! Ik was coördinator in Bar Luna. Dat betekende dat ik de artiesten moest ontvangen die gingen optreden, de vrijwilligers moest aansturen, de MC’s begeleiden en zorgen dat het geluid goed is en dat de projector werkt. Nou een werkende projector was nog niet zo makkelijk, maar is allemaal goed gekomen. Verder ben ik nu druk bezig met mijn special assignment, ik ga een evenement organiseren. Deze vindt plaats op 16 November, dus dat schiet ook al aardig op! Het is veel achter de computer werken, non-stop mailen, overleggen, bellen en controleren of werkzaamheden goed worden uitgevoerd. Tot dat er een evenement is, want dan is iedereen daar. Gezelligheid dus. Zoals jullie kunnen lezen vermaak ik me wel op stage.

Het was dus heel gek dat ik opeens een week vakantie had, omdat ik bezoek had uit Nederland. Ja Jikke en Eva waren hier afgelopen week. Ze hebben lekker kunnen genieten van het mooie Bali. Nadat ik ze had opgehaald van het vliegveld zijn we gelijk naar Ubud gegaan, waar ik woon. Ik heb de luxe dat ik van 2 zwembaden gebruik kan maken en dus zijn we daar lekker naartoe gegaan. Met een jetlag is ontspanning toch wel erg fijn. Toen ik vertelde dat je voor €6,- een full body massage kon krijgen van één uur lagen we al snel op de massage tafel. Ja een lekker vakantie gevoel is dat dan. Toen lekker op tijd op bed gegaan om de volgende ochtend fit te zijn. We zijn eerst naar de Monkey Forest gegaan, dat is een bos waar apen los in lopen. We dachten het is wel leuk om ze een paar bananen te geven, dat hebben we geweten. Ik had de bananen nog maar net vast en er klom al een aap op mij. Mijn reactie was de bananen naar Jikke gooien, vervolgens gooit zij ze naar Eva want ja die apen zijn snel. Zo even lekker gegild en gelachen.. ahah uiteindelijk had de vrouw die de bananen verkocht had de bananen weer terug. Vervolgens zie je op elk bordje staan: no panic. Tja mislukt. Toen wilde aapjes bekeken en genoten van de mooie natuur. Daarna zijn we naar de lokale markt geweest, leuke souvenirtjes gekocht en lekker lopen afdingen. Vervolgens een bezoekje aan de tempel gebracht en heb ik even mijn stage laten zien. Leuk om hun reactie te zien, want waar ik stage loop is echt heel mooi. Die avond had mijn huisgenootje geregeld dat we een kampvuur hadden. Lekker marshmallows gemaakt en Arak gedronken. De volgende dag zijn we naar het strand gegaan, ja dan moet je wel even wennen aan het verkeer hier. Ik had scooters voor ze gehuurd, dus dan moet je links rijden en sta je opeens tussen 100 scooter voor het stoplicht. Gekke en enge ervaring. Eenmaal op het strand aangekomen bleek het dat het eb was, hele dag laag water. Toch lekker van de zon kunnen genieten en af en toe onderdompelen.

Om meer van Bali te zien dan alleen Ubud hadden we besloten om naar de Gili eilanden te gaan. De witte stranden en het kraak heldere blauwe water is een feit daar. We zijn hier 2 nachten geweest en hebben hier heerlijk van genoten. Het waren echt een paar dagen relaxen. Lekker gesnorkeld, was super mooi! Hebben zelfs een schildpad gezien. De terugweg van de Gili’s naar Ubud was wat minder relaxed. De golven waren hoog en de boot klapte op het water. De reis was anderhalf uur lang, dus we waren blij dat we weer op Bali waren. Toen toch besloten weer terug te gaan naar Ubud, naar een paar lange dagen was dat ook wel erg fijn. Weer een lekker dagje in Ubud (markt, zwembad, massage, traditionele dans gezien, uit eten en drankjes gedaan in mijn wekelijkse party place CP). Die dag daarna naar Kuta gegaan, zodat Jikke en Eva al dichterbij het vliegveld waren. Een week gaat namelijk snel voorbij! Heerlijk genoten op het strand van Kuta en samen met Eva heb ik mijn eerste surf les gehad. Vond het echt super leuk. Veel vallen en opstaan, maar lekker actief bezig. Na een heerlijke afsluitende dag van hun vakantie was het tijd om doei te zeggen. Ik had al plannen voor het weekend gemaakt en zij moesten toch rond 10u weg. Het was een heerlijke week en vond het super leuk dat ze er waren. Nu kennen ze mijn leventje hier ook.

Mijn plan voor het weekend was Minke en Fleur opzoeken op Nusa Lembongan en Nusa Ceningan. Zij waren hier vrijdag al naartoe gegaan en ik had dus zaterdagochtend vroeg de boot hier naartoe genomen. Wat een prachtige eilanden! We hadden zaterdag scooters gehuurd zodat we lekker over het eiland konden racen, echt de mooiste plekjes van de wereld gezien geloof ik! Zo heb je hier de blue lagoon, wat ontzettend mooi is. Naar een secret beach geweest waar echt niet meer dan 10 mensen waren. Een panorama punt op het eiland opgezocht, zo’n mooi uitzicht. Een dag vol verbazingen. De dag daarna zijn we gaan snorkelen, de onderwater wereld is hier zo mooi dat je daar echt niet op uitgekeken raakt. Nu een slang gezien van wel 2 meter, hahah ik gelijk naar de guide schreeuwen of het dangerous was. Gelukkig begon hij te lachen en was er geen gevaar. Vervolgens komt er een hele enge vis op ons afgezwommen, met een punt neus en heel hoog in het water. Ja weer een paniek aanval, haha. Het volgende punt waar we gingen snorkelen zaten big fish volgens hem, nou die waren echt heel groot! Op de terugweg zagen we nog dolfijnen, iets wat ook erg zeldzaam was volgens hem. Dit was misschien wel de beste trip die ik hier tot nu toe heb gemaakt!

Natuurlijk voordat mijn zussen hier kwamen heb ik ook nog allemaal leuke dingen gedaan! Zo ben ik gaan raften in de jungle. Heel vet, alleen doordat het nog droogseizoen is was er weinig water. Zo lagen we om de 5 minuten vast op de rotsen. Toch waren sommige stukken ook nog erg leuk. Zo is tijdens een val Fleur haar pedel kwijt geraakt haha. Verder mooie dieren gezien en ook nog lekker gezwommen tijdens het raften. Wat het raften het meest vermoeiende maakte was de klim door de jungle. Het was misschien 10 min naar beneden naar de rivier en 10 minuten omhoog, maar wat had ik een spierpijn.

Ook ben ik naar het Oosten van Bali geweest, naar Amed. Samen met Laura, Alana, Fleur en Minke zijn we s’ochtends vroeg lekker in de taxi gestapt. Chille bungalows gevonden voor geen vijf euro per nacht. Het strand is hier zwart, is wel even wennen! Moet zeggen dat wit zand wel mijn favoriet is. Er zijn hier zwarte stranden door de uitbarsting van de vulkaan van 30 jaar geleden. De lava is op de stranden gekomen en daardoor is het nu zwart. Wel heel gek dat het na 30 jaar nog steeds zo is. Dit zand wordt natuurlijk lekker heet, dus het was rennen naar de zee. Eigenlijk was er verder weinig te beleven in Amed, we hadden gesnorkel (viel tegen), zonsondergang gezien en met lokals Arak gedronken. De volgende dag weer lekker op het strand gechilled, maar we moesten redelijk op tijd terug want we hadden een westers verjaardag feest voor onze werknemer. Deze was georganiseerd door een Balinees, dus zij vonden het helemaal geweldig een westers feestje.

Verder is mijn dagelijks leventje hier helemaal gesetteld, af en toe doe ik yoga, naar de gym, soms moet ik s avonds werken, lekker uit eten, drankjes doen. Elke week vlieg voorbij, dus voordat ik het weet ben ik alweer in Nederland. Ik ben nu alweer 3 maanden weg van huis, dus dat betekend dat ik al op de helft ben! Heel gek om dat te realiseren, helemaal omdat ik nog zoveel wil doen hier en de tijd toch stiekem heel snel gaat. Maar hé, ik ga eerst nog even lekker genieten!

Liefs, Tecla

  • 30 Oktober 2014 - 14:23

    Djanet:

    Wauuuuw, wat ontzettend gaaf allemaal. Natuurlijk een super goed teken dat de tijd voorbij vliegt, lekker van genieten zolang het kan.
    Voor je het weet zit je alweer in het vliegtuig terug naar NL, maar daar moet je nog niet teveel overna denken...
    Enjoy!!

    xx Djanet

  • 30 Oktober 2014 - 21:21

    Jikke:

    Leuk om te lezen! Ik heb een top week gehad in Bali! Thanks. X

  • 31 Oktober 2014 - 10:36

    Loes:

    Echt een super verhaal weer Tecla! Wat maak je toch veel mee..
    Als ik die foto's zie ben ik ook heus niet jaloers, wat is het er mooi!

    Have fun! x

  • 31 Oktober 2014 - 10:37

    Loes:

    Echt een super verhaal weer Tecla! Wat maak je toch veel mee..
    Als ik die foto's zie ben ik ook heus niet jaloers, wat is het er mooi!

    Have fun! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tecla

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 11973

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 31 December 2015

Annecy

01 Augustus 2014 - 02 Februari 2015

Azië

13 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: