Jakarta, kerst en O&N - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Tecla Flapper - WaarBenJij.nu Jakarta, kerst en O&N - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Tecla Flapper - WaarBenJij.nu

Jakarta, kerst en O&N

Door: Tecla

Blijf op de hoogte en volg Tecla

06 Januari 2015 | Indonesië, Ubud

Lieve allemaal,

Weer tijd voor een berichtje uit Bali na weer veel leuke dingen te hebben beleefd!

In mijn vorige blog liet ik al weten dat ik naar Jakarta ging, wat een geweldige trip was dit! Op donderdagavond naar toe gevlogen, zodat ik daar 4 volle dagen kon zijn. Die avond nog lekker over een lokale markt gesneupt en het nationaal historisch museum gezien (wat helaas was gesloten voor renovatie). Vrijdag en zaterdag was het DWP festival. Vrijdag ochtend moesten we eerst onze tickets omruilen naar polsbandjes, ging weer lekker op z’n indo’s.. Om 11u zouden ze opengaan, wij waren daar braaf. Om 12 uur gingen de eersten open, maar niet het bedrijf waar wij onze kaartjes hadden gekocht. Na het bedrijf te bellen bleek dat zij er pas om 4 uur waren.. Even onze charmes in de strijd gegooid en uiteindelijk kregen we onze bandjes. We waren al flink aan het balen dat we er al zo lang waren! Maar fijn. Toen op weg naar de Moskee. Weer een hele belevenis. Tegen ons was gezegd dat je daar een jurk kon krijgen om jezelf te bedekken. Wij komen daar in onze korte broekjes en hempjes, nou ze werden me toch boos! Ergens snap ik het ook wel, maar wij dachten echt dat we daar jurken konden huren.

Toen was het eindelijk tijd voor het festival! De eerste avond was echt super, zoveel goede DJ’s! Alleen deze kon niet op tegen de tweede avond. We hadden namelijk gehoord dat het een jongen was gelukt om backstage te komen de eerste avond. De tweede avond dachten wij, dat kunnen we ook! Eerst bij de VIP plekken binnen gekomen, toen nog over een hek heen geklommen, staan ouwehoeren met de security en toen mochten we verder! Sta je opeens voor duizenden feesten de mensen, was echt heel tof. Steve Aoki was aan het draaien, toen hij klaar was ging hij nog even van het podium af, hebben wij nog even een foto met hem kunnen maken. Het was echt zo’n geweldige avond!

Die dag daarna zijn we lekker naar een shopping mall geweest. Met kerst en O&N in het vooruitzicht werd het tijd voor nieuwe kleding. De heen weg daarnaar toe was echt een ramp. Door de vele files zijn taxi’s echt duur en we hadden uitgevonden dat de bus maar 20 cent was. Wij dapper met de bus! Deze zat echt bom vol en hebben we een uur kunnen staan, we waren blij toen we er eindelijk waren. Toch een geslaagde, maar wel vermoeiende shop dag gehad. Aan het einde van de dag kwamen we er achter dat boven het shopping centrum een sky bar zat, dus hebben wij daar nog even heerlijk genoten van een prachtig uitzicht over Jakarta. S avonds helemaal uitgeteld en nog wat research gedaan wat we van Jakarta wouden zien.

Een herkansing naar de moskee (met lange kleding), het national monument bezocht en een Cathedral. Toen was het alweer tijd om terug te gaan naar het vliegveld. Echt genoten van Jakarta, een drukke maar onwijs leuke stad!

Toen was het alweer tijd voor Kerstmis. Hier kennen ze alleen kerstavond en eerste kerstdag. Na een dag werken niet veel bijzonders gedaan met kerstavond. De eerste kerstdag heb ik gezellig met twee huisgenoten een kerstmaaltijd klaar gemaakt. Met lekker Nederlands en Indonesisch eten. Die avond zaten we gezellig met zijn 10’en te eten. Heel gezellig gehad. Toen nog als leuke afsluiten naar CP (mijn stambar hier). Die dag daarna (voor jullie tweede kerstdag) ben ik naar het zuiden gegaan, want daar kwam Oliver Koletzki. Ja een techno DJ. Zoals jullie weten ben ik daar niet zo’n fan van, maar heb echt een super leuke avond gehad. Toen nog lekker in het zuiden gebleven, want daar schijnt de zon wat meer dan in Ubud. Een bezoekje gebracht aan een hele mooie beachclub! Dit is wat je kent van de foto’s van Bali, prachtige witte stranden met een helder blauwe zee.

Oud en nieuw heb ik ook in het zuiden gevierd. We zijn naar het strand gegaan, hier werd al het vuurwerk afgestoken. Ze beginnen hier wanneer het donker wordt en ze knallen maar door. Om half 12 leek het wel dat er een hoogte punt was, want toen werd er heel veel afgestoken. Helaas begon het om 10 voor 12 keihard te regenen dus rende iedereen van het strand af. Wij hebben lekker gescholen onder een parasol en het jaar uitgezeten op het strand. Toen het weer wat droger was zijn we naar de shoppingmall gegaan, want hier zou het feest zijn als het regende. We zagen een trap en dachten, we kunnen zo vast binnendoor komen bij het feest. Uiteindelijk zijn we door een nooddeur bij een heel luxe hotel binnen gekomen. Ze hadden een privé feest met een band en een super luxe zwembad. We hadden al bedacht dat we graag een Nieuwjaars duik wouden doen, dus dit was de uitstekende kans. Heerlijk gezwommen, met een prachtig uitzicht over het vuurwerk wat nog werd afgestoken. Toen zijn we naar de stap-straat gegaan en hebben we nog wat clubs bezocht. Echt een geslaagde avond! Moet zeggen dat ik toch de oliebollen wel heb gemist.. alleen dat weegt niet op tegen mijn geweldige avond hier!

Afgelopen zondag was het tijd om afscheid te nemen van Minke en Fleur. Ga ze heel erg missen, maar heb al leuke dingen in het vooruitzicht staan. Zoals jullie weten wil ik nog steeds mijn Adventure halen met duiken. Ook heb ik mijn laatste weekje vrij en wil ik graag naar Lombok gaan.

De tijd gaat verschrikkelijk snel, over een maand alweer thuis!
Ik ga er nog zeker van genieten en zie jullie dan allemaal.
xxxxxx

  • 06 Januari 2015 - 11:34

    Jikke:

    Weer een leuk verhaal Tecla! Allemaal super leuke dingen mee gemaakt lees ik wel. Mem had dit jaar (per ongeluk) volkoren olliebollen gebakken haha. Dus de orginele oliebollen heb je niet gemist ;-). Tot over een maandje...... XX

  • 06 Januari 2015 - 13:27

    Chantal:

    Hoooooi Teek! Super goeie verhalen haha, daar kunnen wij met onze Bakkeveen-feessies niet tegenop. Maar ook hier is het leuk hoor, haha. Geniet er nog even van dat laatste maandje! :) Byeeeexx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tecla

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 11975

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 31 December 2015

Annecy

01 Augustus 2014 - 02 Februari 2015

Azië

13 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: