Mijn eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tecla Flapper - WaarBenJij.nu Mijn eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tecla Flapper - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week

Door: Tecla

Blijf op de hoogte en volg Tecla

20 Februari 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo Nederland,

Mijn eerste week is hier echt voorbij gevlogen! Het is hier echt geweldig. Hele leuke huisgenootjes, heerlijk weer en een mooi land.

Maandag was het zover en mocht ik aan mijn reis beginnen, om kwart over 3 zou mijn vliegtuig vertrekken vanuit Nederland. Door de bommelding heb ik een half uur vertraging gehad wat dus heel erg mee viel. Om half 12 lokale tijd was ik aangekomen bij mijn huis. In Nederland half 4 's nachts. De reis was verder goed gegaan.
Dinsdag heb ik een poging gedaan tot uitslapen, helaas lukt dat niet zo goed hier in Suriname door de warmte. Van mijn jetlag heb ik weinig last gehad, toch voel je het wel even. Later op de dag heb ik een rondleiding door Paramaribo gekregen, zodat ik ongeveer weet waar ik alles kan vinden. Gelukkig zijn de taxi's hier niet duur en brengen ze ons graag.
Woensdag ben ik naar de vreemdelingendienst geweest om mijn visum te verlengen, helaas moet ik hier weer veel voor regelen. Daarna heb ik een kennismaking gesprek gehad met mijn stage. Hier heb ik ook een rondleiding gehad. Hier heb ik afgesproken dat ik maandag (vandaag) zal beginnen met stage lopen.
Donderdag ben ik met al mijn huisgenootjes naar een winkel centrum geweest. Hier heb ik een Surinaamse telefoon gescoord. 'S avonds heb ik mijn eerste salsa les gehad. Hierna zijn we doorgegaan naar een salsa club. Om 01.00 stopte de salsa muziek en kregen we uitgaans muziek. Eerste avond stappen was hier zeer geslaagd.
Vrijdag zijn we naar een poolparty geweest, waar een Nederlandse DJ draaide. Hier hebben we het niet laat gemaakt, omdat we zaterdag vroeg gingen vertrekken voor een trip.
Zaterdag om 06.00 ging de wekken, omdat we half 8 zouden vertrekken. Natuurlijk is het Suriname en zijn we uiteindelijk om half 10 vertrokken. De trip ging naar Bergendal en Brownsberg. In Bergendal zijn we gaan kajakken en hebben we een hele mooie toch gemaakt met de kabelbaan. Met 9 verschillende banen zijn we door de jungle gegaan. Op het einde van de dag zijn we verder gegaan naar Brownsberg. Hier hebben we in hangmatten geslapen. De ochtend zijn we vroeg opgestaan en hebben we de Brownsberg beklommen/afgedaald naar een onwijs mooie waterval. Dit was een redelijke zware tocht, maar onwijs tof om te doen. Die middag hebben we nog een poging gedaan om apen te zien, helaas was deze mislukt.
Vandaag zal ik om 15.00 beginnen met stage lopen. Ik ben zeer benieuwd hoe ik het daar ga vinden. Veel Nederlanders hebben in het begin veel moeite dat ze gewoon niks hoeven te doen, dit zal voor mij even afwachten zijn. Nu is er een heerlijke tropische bui, die eigenljk vannacht al was begonnen. Helaas heeft mijn slaapkamer het niet droog kunnen houden. Toen ik wakker werd stond ik in een heerlijke waterplas.

Foto's komen nog, binnenkort zal ik even kijken hoe ik die hier op kan plaatsen. Op facebook staan al wel een aantal.

Veeeeel liefs uit Suriname!

  • 20 Februari 2012 - 14:10

    Angela:

    Wat super leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt daar, echt heel gaaf! Veel succes met je stage vandaag :) We missen je wel hoor!!
    xxxxx

  • 20 Februari 2012 - 20:00

    Djanet:

    Wat leuk om wat van je te lezen, had natuurlijk al wel gehoord dat het goed met je gaat! Gelukkig. Is jou slaapkamer niet waterdicht?? Daar ben je mooi klaar mee. Ben benieuwd hoe jou eerste stagedag is bevallen?! Geniet ervan! :) xxx

  • 20 Februari 2012 - 20:01

    Chantal V. Houten:

    Ik ben jaloers! Wat super leuk allemaal :) Je bent er nog maar één week & al zoveel leuke dingen gedaan! Hoe was je eerste stagedag? Liefsxxx

  • 20 Februari 2012 - 20:07

    Chantal Vdw:

    Hoi skeedie! Wat een gaaf leventje heb je daar. Het liefst zou ik nu direct naar jou toe vliegen en in hangmatten slapen tussen de watervallen en de apen. helaas kan de poiesz niet meer zonder mijn vleessnij talent en wordt mijn plan dus niet zo veel.. Geniet van alles wat je ziet, proeft, hoort, ruikt, voelt en fotografeert, want voor je het weet zit je weer in het winderige en eeuwig rustige bakkeveen hete bliksem te eten. Veel liefde!!

  • 21 Februari 2012 - 15:20

    Jikke:

    Klinkt super leuk!! Foto's kun je met paint kleiner maken en dan plaatsen dacht ik!? Klinkt wel super gaaf! Geniet er maar lekker van! Tut uit het koude/ regenachtige Nederland..

  • 22 Februari 2012 - 12:42

    Kelly:

    Wauw! echt gaaf! Ik ga al je verhaaltjes bijhouden!! Heel veel succes!
    Liefs

  • 07 Maart 2012 - 08:52

    Aleida En Fam.:

    Hey Tecla,

    Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! We hopen dat je stage ook goed gaat bevallen en dat je het naar zin mag hebben! Geniet ervan, ook van het mooie weer.. het is hier koud.. brrr..

    Dikke knuffel van je oppaskindjes!
    Liefs van ons allemaal, Aleida en fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Suriname

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2012

Danta Bai, Nieuw Nickerie en Galibi

30 April 2012

Weer een up-date vanuit SU!

12 Maart 2012

De tijd vliegt voorbij!

20 Februari 2012

Mijn eerste week

10 Februari 2012

It giet oan!
Tecla

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 11997

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 31 December 2015

Annecy

01 Augustus 2014 - 02 Februari 2015

Azië

13 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: