Weer een up-date vanuit SU! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tecla Flapper - WaarBenJij.nu Weer een up-date vanuit SU! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tecla Flapper - WaarBenJij.nu

Weer een up-date vanuit SU!

Door: Tecla

Blijf op de hoogte en volg Tecla

30 April 2012 | Suriname, Paramaribo

Heeeee!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een wbj.nu heb geplaatst! Bij deze weer een korte up-date over mijn ervaring in Suriname. Zoals iedereen weet heb ik het hier echt super leuk. Druk bezig met genieten. Het weer blijft een beetje een beetje het zelfde. Heel warm, zon en regenbuien.

Afgelopen weken hebben we veel afscheid feestjes gehad en de groep Nederlanders/Belgen wordt steeds kleiner. Gelukkig komen er ook weer bij, maar op dit moment gaan er meer naar huis. Maar de feestjes blijven leuk :) Op een van de afscheid feestjes zijn we weer op de partybus geweest, deze keer geen botsing en zijn we feestend door de stad gereden. Echt super tof!

Op mijn stage is het nog steeds rustig. Zelf als het hele appartement is vol geboekt heb ik weinig te doen. Als ik ochtend diensten heb mag ik helpen met de administratieve afdeling. Hier ben ik wel blij mee, gaat de dag toch iets sneller voorbij. Gelukkig zorgen mijn collega's voor veel gezelligheid. Tijdens werkuren vinden ze het heel gewoon om uitgebreid te lunchen/dineren. Veel eten bezorgdiensten zijn ook al gezellig bij ons geweest.

Verder ben ik ook weer druk bezig geweest met leuke uitstapjes. Zo ben ik hier de 'stranden' af gegaan. (White beach, Overbridge, Colakreek) Helaas hebben ze hier geen echte stranden en is hier alles aangelegd. Ook zwemmen we hier niet in de zee, maar in de Suriname rivier. Over deze rivier is één brug in Paramaribo te vinden. Waar je officieel niet over heen mag fietsen. Daar kwamen wij achter nadat we er over heen zijn gefietst. Hele toffe ervaring, met een prachtig uitzicht. We waren naar Nieuw Amsterdam gefietst, dit is een fort waar ook een openlucht musea bij is. Helaas was het toch iets verder fietsen dan we dachten. Zo zijn we 2 uren zoet geweest om alleen al thuis te komen. Op de heen weg hadden we een bootje genomen en was het maar 30 min fietsen.
Ook heb ik een bezoekje gebracht aan de vlindertuin, hier laten ze het hele proces zien van ei-rups-pop-vlinder. Hier hadden ze ook hier hele schattige baby schildpadden!
Verder ben ik naar de plantage Peperpot geweest, dit is een oude koffie plantage waar je nu veel dieren kunt spotten.
Afgelopen weekend zijn we naar Ston eiland gegaan. Dit ligt aan een meer wat ze zelf onder water hebben gezet. Alleen ze hadden geen geld om eerst de bomen weg te kappen, het mooie resultaat is een meer met allemaal oude boomstammen die boven het water uitsteken. Over het meer zijn we met een bootje gaan varen (af en toe over een boomstam die net niet boven het water uitkwam met het gevolg dat het bootje ging kantelen) Met deze boottocht zijn we naar een goudmijn geweest, heel leuk om te zien. Wij zijn naar een legale geweest, maar hier zijn ook heel veel illegale goudmijnen. Verder was het een weekend van chillen, zwemmen, hangmatten en bierpongen (geniaal spel).

Samen met een huisgenoot proberen we allemaal Surinaamse groenten uit. Zo hebben we al kastanje en sopropo gegeten. Helaas waren beide geen succes. We zullen het niet opgeven en opzoek gaan naar een lekkere Surinaamse groente :)

Straks zullen wij hier nog Koninginnedag gaan vieren. Wat in Nederland al bijna ten einde is gekomen. Ik hoop dat jullie allen hebben genoten.

Veeeel liefs,
Tecla

  • 30 April 2012 - 19:41

    Chantalvdw:

    Wat een avonturen allemaal Tecla! Supergaaf! Geniet ervan schatje.
    Dikke kus vanuit Madrid (ik zal aan je denken als ik aan het winkelen ben haha)

  • 30 April 2012 - 22:20

    Aleida En Fam.:

    Hey Tecla,
    Leuk om weer even wat van je te horen en te lezen! Geniet er nog maar lekker van.!! We blijven je volgen en via Jikke blijven we natuurlijk ook op de hoogte!
    Knuffel van de kids!
    Liefs van ons alle 6! Aleida

  • 01 Mei 2012 - 12:20

    Djanet:

    Tof zeg, je hoeft je niet te vervelen. Ook de foto's zien er leuk uit! Volgens mij is heeel NL jaloers op jou leventje daar! :) xx

  • 08 Mei 2012 - 10:05

    Jikke:

    Heel leuk om te lezen! Mooie foto's ook! Geniet er maar heel veel van! Tut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Suriname

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2012

Danta Bai, Nieuw Nickerie en Galibi

30 April 2012

Weer een up-date vanuit SU!

12 Maart 2012

De tijd vliegt voorbij!

20 Februari 2012

Mijn eerste week

10 Februari 2012

It giet oan!
Tecla

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 11990

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 31 December 2015

Annecy

01 Augustus 2014 - 02 Februari 2015

Azië

13 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: