De tijd vliegt voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tecla Flapper - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tecla Flapper - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij!

Door: Tecla

Blijf op de hoogte en volg Tecla

12 Maart 2012 | Suriname, Paramaribo

Heeeee!

Ja de tijd vliegt hier voorbij. Zonet besefte ik me dat ik hier al een maand ben. Ook al heb ik het gevoel dat ik nog maar net weg ben van thuis.

Over mijn vorige blog waren veel mensen nieuwschierig hoe mijn eerste ervaring was op mijn stage. Er zijn dagen die ik echt leuk vind, maar soms ook het tegenover gestelde. Ik ben nu alweer 3 weken 'hard' aan het werk. Jaja, 5 dagen in de week. Het is echt een leuk appartement om te verblijven. Helaas is de bezetting op dit moment erg laag en is er weinig werk. Het is algemeen bekend dat stagiaires uit Nederland aan het werktempo moeten wennen. Hier heb ik ook moeite mee. Op dit moment zijn we aan het kijken of er nog extra werk is wat ik kan doen. Natuurlijk moet ik straks ook met mijn stage opdrachten beginnen en dat mag ik allemaal onder werktijd maken. Mijn collega's zijn allemaal heel gezellig. Ze zijn ook zeer gul met eten. Zo hebben de Hindoes heeerlijke roti's die ik vaak mee naar huis krijg. Voor hun is het een tussendoortje maar voor mij is het een hele maaltijd.

Naast mijn werkdagen heb ik natuurlijk ook vrije tijd. Ik hoef gelukkig maar 1 weekend per maand te werken zodat ik nog leuke trips naar het binnenland kan maken. Hier ben ik natuurlijk ook volop van aan het genieten. Zo ben ik afgelopen weekend naar plantage Ayo geweest (hier waren gewoon 64 Nederlandse stagiaires/vrijwilligers.) We hebben daar heerlijk geslapen in hangmatten. Eerst hadden we een full moon party, alleen was de volle maan al geweest. Deze was op donderdag, toen hebben we holi phagwa gevierd. Dit is een Hindoeïstisch feest waar ze vieren dat de lente begint. Dit gebeurd met allemaal vrolijke kleuren poeders en parfums die je op elkaar moet gooien. Dit was natuurlijk één groot feest. Op de foto's is het mooie resultaat vast gelegd. Helaas wou de poeder er net iets minder goed af. Zo heb ik nog zeer mooie roze ellebogen. Onze haren hadden we helemaal ingevet zodat deze wel gewoon blond bleven. Helaas wou het vet er ook zeer lastig uit, dankjewel Anand voor de tip: BABYPOEDER. Ja zo maakt je nog eens leuke feesten mee. Ook al moet ik zeggen dat de club's hier ook zeer leuk zijn. We gaan meestal met een groep van 25 Nederlanders/Belgen opstap dus de dansvloer staat dan gelijk mooi vol. Voordat het hier echt druk is in een club is het al snel 2 uur. Zelf vind ik dit wel erg aan de late kant. Helemaal als er de volgende dat weer een ochtend dienst staat te wachten.

Het weekend daarvoor moest ik op zaterdag werken en kon ik niet mee op trip. Die zondag was ik wel vrij en ben ik in een bootje gestapt opzoek naar dolfijnen en schildpadden! Echt heel leuk om deze dieren gewoon in de natuur te zien. Zo hebben de dolfijnen mooi om ons bootje heen gezwommen. Helaas waren ze niet aan het springen maar lieten ze af en toe hun hoofdje zien. In het donker gingen we opzoek naar de schildpadden. Wat zijn die groot. Ik heb er in totaal 4 gezien. Wat ik zelf heel vreemd vond om te horen is dat er per nest ongeveer 100 eieren worden gelegd en 1 op de 1000 mini schilpadjes overleefd het avontuur maar!

Nee het weekend daarvoor ben ik niet op trip geweest. Dat weekend hebben we een rondje discotheken verkennen gedaan. Op donderdag naar Havana, een salsa club. Vrijdag naar Touché en zaterdag Zsa Zsa Zsu, wat was dat een vermoeiend weekend.

Naast mijn werkdagen ben ik ook nog actief bezig om Suriname te verkennen. Zo heb je hier kleine maar leuke restaurantjes om te eten. Vergeleken Nederland is het heel goedkoop om uit eten te gaan. Ik ben ook al een dag naar het dierenpark geweest. Deze ligt hier midden in de stad. Ik heb ook echt al een hele leuke verjaardag gevierd. Er waren 3 huisgenoten jarig van de Marcolaan, het andere huis waar we veel mee omgaan. Eerst hadden we een BBQ en later zijn we verder gaan feesten op een partybus. Deze rijd je door de stad heen en je moet je eigen muziek/drinken verzorgen. Helaas was onze rit niet zo heel lang, want de bus was tegen een porsche aangereden. Gelukkig mogen we deze rit gratis opnieuw beleven omdat het maar zo kort was geweest.

Verder beleef ik ook nog echt onwijs veel leuke dingen maar ik wil jullie niet te lang vervelen en ben zelf het schrijven ook een beetje zat. Dit waren de leukste activiteiten die mij zijn bij gebleven van mijn eerste maand in Suriname! :)

Veeeeeeel liefs,
Tecla

  • 13 Maart 2012 - 08:35

    Jikke:

    Leuk om te lezen!! =D.

  • 13 Maart 2012 - 11:53

    Djanet:

    Fijn om te lezen dat je je goed vermaakt, en ja... Wat vliegt de tijd, alweer een maand weg :O Ongelovelijk! Geniet ervan he! xxx

  • 13 Maart 2012 - 12:07

    Maurits:

    Cool, maar het klinkt meer als een feest stage! x

  • 13 Maart 2012 - 16:39

    ChantalvdW:

    Wow Tecla! Hoe chill! Jij maakt echt toffe dingen mee. Geniet ervan! Want deze maand vloog om, maar dat gaan de andere maanden ook zeker doen! xxx

  • 13 Maart 2012 - 20:40

    Kelly:

    Ow ow wat gaaf om te lezen! De tijd gaat inderdaad echt snel! Achter mijn woning is ook een (Salsa) club die Havana heet, gezellig en origineel :P
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende berichtje!!!xxx

  • 14 Maart 2012 - 20:10

    Aleida En Fam.:

    Wat een goeie berichten en wat leuk om het te volgen, we genieten hier met je mee!

    Hopelijk mag de 2e maand net zo goed/gezellig en bijzonder voor je zijn dan de eerste!

    Geniet ervan!

    Liefs van ons alle 6!

  • 15 Maart 2012 - 14:55

    Nynke:

    Hey hoi,

    Mooi dat het nog steeds zo goed gaat, wat doe je in het weekend voor werk nu?
    Ik hoop voor je dat stage nog wat drukker wordt!

    Tot snel horens,

    Liefs nynke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Suriname

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2012

Danta Bai, Nieuw Nickerie en Galibi

30 April 2012

Weer een up-date vanuit SU!

12 Maart 2012

De tijd vliegt voorbij!

20 Februari 2012

Mijn eerste week

10 Februari 2012

It giet oan!
Tecla

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 11993

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 31 December 2015

Annecy

01 Augustus 2014 - 02 Februari 2015

Azië

13 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: